SMF bloggande loggbok

Vår interaktiva loggbok, där vi skriver av oss om veckans aktiviteter och åsikter :)

Vem är jag - Ylva

Kategori: Allmänt

Shoo bloggen!

Jag heter som ni vet Ylva och bor på Orrholmen i Karlstad. Jag är väääldigt många år, typ 43. Känns konstigt för i huvudet blir jag aldrig äldre än 19, ibland yngre ;)
Mitt jobb är det roligaste jag vet. Älskar att vara träffa unga inspirerande människor varje dag, det gör mig jätteglad! Lärare är verkligen det bästa yrket. Min familj betyder också mycket för mig såklart, min man Johan och tre barn, Hannes, Emanuel och Leia. Har en gullig hund också som heter Eddie. Vi är ganska gapiga och högljudda och galna i min familj, men vi har ganska kul när vi inte bråkar med varandra haha.
Som jag berättat för er så hade jag det skitjobbigt i skolan och kände mig alltid dummare än andra, nu när jag har fått distans till det så förstår jag att det hade med min familjesituation att göra. Jag kan berätta mer om det någon annan gång om ni vill men det var en riktigt otrygg uppväxt kan jag säga, ville ringa BRIS varje dag... har säkert också en odiagnosticerad ADHD som ställde till det för mig. Har fortfarande svårt med koncentration. Lärare är ett perfekt yrke då för man behöver nästan aldrig sitta still ;)
Jag utbildade mig sent i livet kan man säga, men jag har aldrig ångrat mig. Jobbar nästan ihjäl mig ibland för att det är så roligt.
Annars så gillar jag musik väldigt mycket, har sjungit både i körer och i några olika band på hobbynivå. Gillar att spela teater också. Fler intressen är att läsa typ allt jag kommer över, shoppa kläder m.m, träna på gym (ganska nytt intresse), träffa kompisar, resa.
Sånt som jag inte gillar: Getingar, spindlar, dömande människor, tråkiga, torra människor, köra bil och även åka bil (är rädd), snö och kyla (vill flytta varje vinter).
Jaa det var väl lite om mej :)

KOMMENTARER:

  • Cassie säger:
    2014-08-21 | 23:24:29

    Du har en awesome personlighet! Ska bli kul att lära känna dig mer :D

Kommentera inlägget här: