SMF bloggande loggbok

Vår interaktiva loggbok, där vi skriver av oss om veckans aktiviteter och åsikter :)

Vem är jag - Therese

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Jag heter Therese, är 29 år och lärare för SMF.
Jag är uppväxt i Skattkärr, mina rötter där sträcker sig långt tillbaka i tiden och mina föräldrar och farföräldrar bor fortfarande kvar. Själv tyckte jag att samhället var för litet och drog så fort jag kunde när tillfälle gavs vid 19 års ålder.
 
Jag har två yngre systrar, Sophie och Charlotte. Vi är väldigt olika men ändå på något sätt lika, precis som det brukar vara med syskon :).
 
Jag gick som ni nu vet på Skattkärrsskolan, sedan Norrstrandskolan och till sist på Tingvallagymnasiet, där läste jag språklinjen i två år. Skolan var som sagt pest och pina för mig för det mesta. Men det var de lärare som gjorde skolgången till något bra som jag minns mest och som influerade mig till att bli lärare.
 
Mina intressen är MUSIK, MUSIK, MUSIK, en stor fördel om man är gift med en musiker kan jag lova! Min man, musikern, Heter Andreas och är hela 9 år äldre än mig, alltså 38 bast. Men som vi all vet (i alla fall vi av kvinnligt kön hehe) så utvecklas ju pojker lite saktare så vi ligger ungefär på samma nivå ;). Jag spelar bas, gitarr, lite piano och... hrm... blockflöjt. Trummor funkar inte för mig så det har jag lagt åt sidan. I övrigt så är det väl sång som är min starka sida när det gäller musik.
 
Jag är utbildad religions och historialärare för gymnasiet och har jobbat på Molkoms Folkhögskola sedan januari 2014 och trivs otroligt bra!
 
 
Nu vill jag veta vilka NI är!

KOMMENTARER:

  • Ylva säger:
    2014-08-20 | 18:38:56

    Haha! Underbart Therese :D

Kommentera inlägget här: